torsdag 21 augusti 2008

Death by Chocolate!

"Death by Chocolate" Vilket underbart namn på en efterrätt! Choklad kan nog göra vilken kvinna som helst passionerad! Mig i alla fall! Men det skall vara rätt sorts choklad...inte den där ljusa mjölkchokladen utan mörk...ljuvlig....aromatisk....mmm!

"Death by Chocolate" What a wonderful name on a dessert! Chocolate I belive can make any woman impassioned! Me for instance! But it has to be the right kind of chocolate...not the light milkchocolate...but rather the dark...exquisite...full or aroma....mmm!



Choklad kan vara mjuk som sammet, som kronbladen på en blodröd ros i full blom... låt den smälta i munnen med en slutna ögon...!

Chocolate can be soft as velvet, like the petals of a blood red rose in full bloom...let it melt in your mouth with Your eyes shut...!



Låt dig bli passionerad av filmen Chocolat!...att Johnny Depp är med gör ju inget...ögongodis!

Let Yourself be carried away in passion by the movie Chocolat!...A bonus is Johnny Depp.......pure eyecandy!!

Mmmmm!....


En kopp het choklad med vispgrädde en kall vinterdag!....

A cup of hot chocolate with whipped cream on a cold winterday!...


Äta choklad i Paris måste vara den ultimata njutningen!....bara säg ordet "Chocolaterie!"

Tasting chocolate in Paris must be the ultimate pleasure!...just say the word "Chocolaterie"!


Chokladskor gjorda på Chocolaterie Maya...bara 200 $!...smakar det så kostar det!...

Chocolate shoes made at Chocolaterie Maya...just 200 $...have to be delicious for that price!...

Vintage Chocolate.....

Vit choklad..../ White chocolate....



Underbar choklad på Staufen i München.... / Wonderful chocolate from Staufen in Munich....


Chokladhandväskor!.... / Chocolate purses!....


Böcker om choklad!... / Books about chocolate!...


Alla finns på amazon.com.../ You can find them all at Amazon.com...



Fira med choklad ....alltid en bra ide!....

Celebrate with chocolate....always a good idea!...


Tyget heter choklad!... / the fabric is called chocolate!.....


Vilken kombination! Hallon, jordgubbar och choklad!... /What a great combination! raspberry, strawberries and chocolate!...

Nu blev man ju sugen på choklad!....men vet du vad?
JAG BANTAR!!!
Uäääähäääää!!
Vi ses...snyft....Uäääähäääää!!!

Well now I´m in the mood for some chocolate!...But doYou know what?
I´M ON A DIET!!!
Waaaahaaaaa!!!!.....
See Ya! Waaaahaaaaa!....


Alla bilder från Internet / all photos from the Internet

10 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Vilket underbart inlägg!!! Tack! Jag hade tänkt att börja banta...men väntar nog ett tag nu... ;)

Missa inte utlottning hos mig!

Kram Annie

Rhondi sa...

Oh Liisa! How can you do this to us? Every picture makes me want to go out and buy some chocoate right now! Beautiful photos and those shoes are amazing. I saw the movie, Chocolat and loved it. Lots of eye candy as you said.
Hope you have a great weekend.
Hugs, Rhondi

Edie Marie's Attic sa...

Hi Liisa!
Just remember, dark chocolate is good for your health so you should have 1 piece a day even if you're dieting!
I LOVE the movie Chocolat! Such a wonderful story and eye candy is right, Johnny Depp is my favorite actor of today. I had a girlfriend (now deceased) whose son is a makeup artist in Hollywood. He met Johnny on the filming of Pirates of the Carribean, because he was one of the makeup artists on the set. He said Johnny is a very nice down to earth person. He doesn't act like a fancy movie star, just a great human being!
Hugs, Sherry

H ennA sa...

Såååå gott det ser ut! Mumsfilibabba! Tänk om man kunde äta allt utan några som helst konsekvenser?!
Våran katt är en blandning av helig birma och bondkatt, hon har fått färgerna men inte långhårigheten..

Trevlig helg!

Mvh Anne

Twyla and Lindsey sa...

What could be better than dark chocolate and Johnny Depp? Not one thing! Twyla

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har en väldigt unik och vacker blogg. Nästan så man kan känna doften av chokladen genom dataskärmen och så den vackra musiken därtill... Aha, du bantar, då brukar såna här tankar blomma upp extra mycket, ett sånt läckert inlägg med otroligt fina bilder fr alla möjliga situationer, böcker och filmer! Jag gillar den filmen med, jättebra, men till skillnad fr många andra tycker jag inte alls att Johnny Depp är snygg ! Däremot är din bedårande Esmeralda en riktig goding! Mari.

Heidi sa...

OH NO! This was not a good idea to read this first thing this morning. I adore very dark pure chocolate and cannot resist it. I think I have to now go make something chocolate. Time to think of what I want to make. I have not made chocolate no bake cookies for so long so perhaps that??? As you see, I have NO willpower when it comes to chocolate!

I think I am the only person on earth who has not seen the film Chocolat. :)

Hugs ~
Heidi

linnea-maria sa...

Ha ha. Gissa om det vattnas i munnen! Jag älskar mörk choklad. Jag brukar köpa en kaka Amedei på slaggatans te o kaffehandel. Den är så god att man kan gråta av lycka. Men unna dig choklad även om du bantar, det är inte bra att vara konsekvent för då får man bara återfall, njut med måtta och du njuter ännu mer. Jag har en utmärkelse till dig på min blogg. Ha en fin dag! /linnea-maria

linnea-maria sa...

Jo min svärmor pratade ofta om att hon grämde sig över att hon glömt sin fars alla intressanta historier. Men min svärmor fick cancer och fick på detta sätt förbereda sig inför döden, hon fick ta farväl på sitt eget sätt. När jag kom hem och sekretären stod där så kom sorgen tillbaka men samtidigt en mycket varm känsla. Jag brukar säga att det var min svärmor som uppfostrade mig och hon var på sätt och vis min mamma också.
De där skorna i choklad....Jag vet inte om jag skulle vilja ha dem på mig eller äta upp dem, de är så snygga!! /linnea-maria

Annie - Annalunda sa...

Något till dig hos mig!

Kram Annie