måndag 19 maj 2008

Hopp... / Hope...

Solen är tillbaka!..och därmed hoppet! Det kändes bra kymigt med snö. I Rättvik fick de visst ungefär 40 cm snö!!
The sun is back!...and the hope! It felt so awful with snow. About 60 km to the north they got about 40 cm snow!!

En välbehövlig kvällspromenad med kameran i solskenet...Tankarna flyter så bra under en promenad... Vatten är en nödvändighet för mig!...Jag måste bo nära vatten! Vattnet är ursprunget till allt liv...och så vackert att se på.

A wonderful walk in the evening sun with my camera...The thoughts flow easily when I walk...
Water is a necessarity for me!...I have to live near water! Water is the beginning of all life...and so beautiful to look at.

Jag har funderat på min saga "Själarnas Trädgård" igen...det börjar väl bli dags att avsluta den! Vilken väg skall berättelsen ta?? hmm....

I´ve been thinking about my story " Garden of Lost Souls" again...I think it´s time to put an end to it! I wonder which way the story will turn?? hmm...

Vi får väl se!...
We´ll see!...


Vi ses !...
See You !...

3 kommentarer:

linnea-maria sa...

Vilka vackra bilder du tar! Du får till ljuset på ett alldeles särskilt sätt. När jag läste dina gamla inlägg insåg jag att du minsann bor i samma stad som mig. Äntu kônstut?
Din piratskatt är verkligen jättefin!
Ha en fin torsdag /linnea-maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Å ja, min dröm är att få bo vid vattnet så jag är lite avundsjuk på dig och ni har dessutom ett sådant vackert hus! Fina foton du tagit och den gamla bilden med katterna är så gullig! Mari.

Marianne sa...

Vann er viktig, selv bor vi ved havet, ved utspringet av Glomma, Norges lengste elv! Da blir sjøen en naturlig del av livet!
God helg til deg og dine, hilser Marianne