torsdag 29 november 2007

Jul på svenskt hemslöjd/ Christmas at Swedish Craft

Den 6: dec har Svensk slöjd butiker kvällsöppet mellan 18-21. Jag tycker de vita tomtarna är så vackra!
On the 6´th of dec The Svensk slöjd stores have a special evening between 18-21 o´clock. I love those white little "elfs".

Jag tror... eller rättare sagt... jag vet att jag är en "tröjoman". Kan bero på att jag fryser jämt! Denna rosentröja är bara såååå fiiiin! Hade jag råd skulle jag ha köpt den. Men man kan ju alltid drömma!
I think... or rather ...I know... I´m addicted to knitted cardigans. The reason may be that I´m freezing all the time!. This Rose cardigan is to die for! If I could afford it I would by it. But a girl can dream!

En liten krona som passar till!... Nää nu är jag där igen!.. Men en krona är aldrig fel, tänk ett blockljus i den istället!
A little crown to go with the cardigan!... Here I go again!.. A crown is never wrong...Or You could put a candle in it !




Krona från American Harvest/ Crown from American Harvest

Den här är ännu bättre!....Jag tror jag skall kolla min släktkrönika...det kanske finns nå´t kungligt som tränger på!
This one is even better!...I think I will go and check my ansesters...perhaps there is some Royal blood that want´s to come out in the open!

2 kommentarer:

Ulla sa...

Are these wedding crowns too? Lovely!!!

Ottilias Veranda sa...

The small one is a weddingcrown, The bigger one I found at American Harvest and I don´t know much about it.