fredag 27 februari 2009

Vår färger / Spring colours

Posten kom och med den två av mina fina vinster från OWOH. Denna underbart vackra korsstygnsbroderade kuddvaret kom från Phyllis på http://shabbyinthecity.blogspot.com/. Tack!!

This is what I found in the mail today: two of my fine prizes that I won in the OWOH event. This beautiful needlepoint came from Phyllis at http://shabbyinthecity.blogspot.com/. Thanks!!


Färgerna i den får mig att tänka på våren!...

The colours remind me of spring!...

Och denna söta lilla ask med innehåll fick jag från Lili M i Holland! Tusen tack den är jättesöt!

And this little cute heartbox came from Lili M in the Netherlands! A thousand thanks! It´s so sweet and the content is delicious!



Kolla vad mycket godsaker som låg i den!...

Check all the tiny goodies...it was filled to the brim!...



Tänk vad glad man kan bli när det ligger så söta presenter i postlådan! Jag blev så inspirerad och sugen på krispiga vårfärger...så jag kollade in Laura Ashleys vårkollektion! Jag blir alltid så sugen på att fräsha till, måla om och fixa (...oftast blir det tyvärr bara drömmar men man måste ju faktiskt få drömma lite!)...krispigt grönt och vackert!!...

Just think how small beautiful treasures like this in the mail can make You happy! I got so inspired and longed for fresh spring colours...so I checked out Laura Ashleys new spring collection! I immediately felt like freshening things up at home...you know...redecorate, paint and fix a little ( OK...often it just remaines dreams and plans... but a woman has to have dreams!) ...fresh, cripsy green colours!...


Eller vackra röda broderier!....

Or beautiful red embroyderies!...




Jag gillar när man blandar upp allt det vita med lite färg!....

I like when You mixe all the white with some colours!....



Mint och rosa....Vackra blommor!...

Mint and rose...Beautiful flowers!...



Mmmmm....!


Rosigt och somrigt!...

Rosy and a feel of early summer!...

Med denna känsla önska jag en trevlig helg! Ses snart!
With this springfeeling I wish You all a pleasant weekend! See You soon!


Alla katalogfoton från Laura Ashleys katalog / All catalogue photos from Laura Ashley.

3 kommentarer:

Annie - Annalunda sa...

Hej vännen!

Här kan vi ju verkligen tala om presenter med stort P!
Vilket alldeles fantastiskt broderat kuddvar...skulle du tröttna så ställer jag mig först i kön som spekulant! ;)

Laura A rosenkoppar är verkligen fina...ger verkligen mycket längtan... till sol och värme!

Ha en fortsatt skön helg - kram Annie

Ali @ Betty and Violet sa...

I love all those colours too! I have been dreaming about the Laura Ashley daybed for my workroom for ages ~ it looks so lovely with all the throws and cushions. If I had it in my workroom, I probably wouldn't get any work done!

Gorgeous photos ~ thank you for sharing them!

LiLi M. sa...

Happy to see that the heart shaped box arrived safe and sound! I wish you a pleasant week!