lördag 6 november 2010

Alla Helgonafrid / All Saints Day


Jag är inte religiös...inte alls...fast det betyder ju inte att jag inte tror på något...

I'm not a religious person...not at all...but that on the other hand does not mean that I don't believe in something ...



I kväll tände jag ,som många andra, ljus för våra nära och kära som inte är med oss längre...

Tonight we light candles for those near and dear who are not among us anymore...



Kvällar som denna kan jag nästan bli religiös!...så vackert!...

On a night like this I almost become religious...so beautiful!



och så gillar jag att tända ett ljus och tänka goda tankar...

and then I like to light a candle and think good thoughts...



I kväll bjöds det på vacker körsång och ljuvlig musik av Kammarkören...

This evening there was graceful music and hymns by the choir "Kammarkören"... 


Stora Tuna Kyrka är så väldigt vacker...

Our largest Church "Stora Tuna Church" is so very beautiful....



Akustiken är underbar...julkonserter blir maffiga här...

Not to mention the acoustics ...christmas concerts are amazing in this church...



Och kyrkorna finns här med sina vackra rum...så varför inte använda dem!...

And the churches are here, with their amazing spaces...so why not use them!...



Men nu är det dags att ta det lugnt!...

But now it's time to relax!...


Ha en fortsatt trevlig helg! Vi ses!

Have a lovely weekend! I'll see you later!




6 kommentarer:

Lisa Boni sa...

Such a beautiful tradition! And lovely music too!

Unknown sa...

The image with all of the lit candles in the church yard is most amazing! What a connection to spirit at dusks fading light.

~ Deb

Lusthuset sa...

Visst är det en vacker och skön handling att tända ljus och minnas. Vi behöver det så väl. Underbart vacker musik....jag blir så varm om hjärtat *snyft* Ha det så skön i den mörka november. Kram!!

Anonym sa...

Hej

Jag undrar om du säljer tavlan "Flickan och ljuset" och i sådant fall pris? Mvh Ida

Ottilias Veranda sa...

Thanks Lisa and Deb! Actually the music in the church sounded almost like Ave Verum corpus!

Kramar till Lusthuset!

Angående tavlan"Flickan och Ljuset". Tack för intresset men tyvärr är den bortlovad till min dotter som är motivet!

Tack och fortsatt trevlig helg!
Lovely weekend to you all!

Sea Angels sa...

So peaceful the post sits beautifully with your gorgeous music...a great chill for a monday morning
Hugs Lynn xxxx