torsdag 14 april 2011

Vårens början / The beginning of spring


Tranor trumpetar i vårkvällen...

The sounds of Cranes in the spring evening...



Vill inte gå in...

Don't want to go in...



Små små vårtecken....

Tiny little spring signs...



Rabarbern har vaknat!...

The rhubbarb is awake!...



oh...ett knippe möss av diverse sorter...

Oh ...a bunch of mice of different kinds...



äh! var bara förmiddagens fångst! Nu skall jag ge mig ut och hämta fler!...

That was just the morning catch.  Wait and see what I bring you in the evening!...


Ha en underbar vårhelg! Vi ses!

Have a wonderful spring weekend! I'll see you later!

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Mm visst är våren en njutning. Synd bara att den är så kort. Själv är jag lite skeptisk till jordhus här i sverige map markfukt. Jag kan förstå att i varma länder så får man svalka från jordväggen. I skyfallstäta områden kan det till och med vara farligt att bygga i sluttningar. Men de där väggarna med flaskor var fantstiskt vackra och inspirerande, jag har haft en idé om en liknande mur länge i trädgården. Ha en fin vecka /Therese