lördag 23 juni 2012

Juniträdgård / June in my Garden


Skönhet, perfektion...

Beauty, perfection....



Mina blå bergsvallmo blommar...efter att ha blivit flyttade...

My Blue Poppies are in blossom...after they've been moved...



ibland undrar jag om inte jag skall ha hjul under mina växter!...

sometimes I wonder if I should have wheels under my plants!...



kan ju inte vara tråkigt att vara växt hos mig...ständigt nya vyer!...

it 's never boring to be a plant in my garden...constantly new views!..



I alla fall sorterar man ju ut de växter som anpassar sig bra...

anyway It's a great way to sort out the plants that can adapt in a good manner...



Mitt i junigrönskan...förstukvisten , ännu ej färdig, i midsommar skrud...

In the middle of all the green , our front porch, not yet finished, in a Midsummer costume...



en näva...har glömt vilken...

a geranium...forgot the name...



det blir mycket rosor i år!...

There are going to be plenty of blossoming roses this year!...



förhoppningar...

hopes....



Finlands vita ros är en favorit!...

The White rose of Finland is a favorite!....



Japansk jätte akleja...mycket vacker!...

Japanse Giant aquilegia...very beautyful!...



mindre vanlig bondvariant...

an ordinary one...



ett perfekt giftermål!...Klematis och Finlands Vita ros...

a perfect marriage! ....Clematis and The white rose of Finland....



Perfekt par!...

perfect couple!...



En gul enkel ros....mycket rosor i år som sagt ..och fler ska det bli!...

A simple yellow rose..many roses this year....and many more to come!...



Önskar dig en underbar dag! VI ses!

Wishing you a wonderful day! I'll see you!



1 kommentar:

Lilla Blanka sa...

Så himla fina bilder..! Bergsvallmon är underbar och klematisen ihop med rosorna..ja och er förstukvist, såå fin!

Kram
Mia