söndag 2 augusti 2009

Summa sumarum / Summarizing summer

Så är den då här...oundvikligen....den sista semesterdagen! Suck och elände! Nu när solen skiner så varmt och skönt! Men om man summerar sommaren så har den varit otroligt bra...

So now it has arrived...the last day of my summerholiday...inevitable facts! Sigh...and double sigh! Now when the sun is shining and the weather is wonderful! But if I summarize the summer it has been unbelievable good to me!...


Vi har levt konstnärsliv hela sommaren och många veckor före ledigheten med! Mycket har vi skapat som min mans underbara skulptur "Sommarbrev" ....


We have been living as artists the whole summer and many weeks before that! A lot has been accomplished like this wonderful sculpture "Summerletter" made by my hubby...


Den är lite svår att fotografera...men visar en man som ror...lämnande en nyss upptäck kärlek för att aldrig mera återse henne...En liten novell hör till skulpturen också...


It´s a bit difficult to photograpf...but shows a man rowing a boat leaving a newly discovered love just to never see her again...There is a little short story that is enclosed with the sculpture...


Mycket konst fick vi se...och på begäran visar jag den tavla jag fick av min man (gjord av Sassa) närmare... UPDATE! Här hittar du Sassas hemsida!

We saw a lot of art...and on demand I´m showing the painting my husband bought for me a little closer...painted by Sassa... UPDATE! Here You will find Sassas website!


Närbild...

Closeup...

Trädgården kommer i kapp efter allt regnelände...

The garden is at last showing the good side after all the rain...


Vackra färger...

Beautiful colours...

som går mot sensommar-höst...

Towards late summer and autumn....

Perfect!...

Vacker men illaluktande!....

Beautiful but smelling bad!...


Så när jag kikar ut genom fönstret ser jag sjön glittra i fjärran...

So when I look out throug the studiowindow, I can se the glittering lake...


Och jag tänker på vad gott som sensommaren och hösten har att bjuda...trots att man sitter fast på jobbstolen!....

And I think about all the things late summer and autumn can bring...despite me sitting trapped in my working chair!...



Ha en underbar solig dag! Nu skall jag gå och sola mig! Vi ses!

Have a wonderful day! I´m going to take a sunbath! I´ll see ya!

4 kommentarer:

rochambeau sa...

Hi Liisa,
Thank you for sharing your memories from this summer. Your husband's chair is exquisite! Also, the painting her bought for you is soft, yet intriguing. Glad you had a great time!

About the passion flower. It was hard to get it started, took many years, then last year we had one bloom. This year MANY blooms!!

Constance

Anonym sa...

Mmmmmm....I want that painting!!!!! Beautiful!!
D.

Rhondi sa...

Hi Liisa
You are back to work now. Hope it is going well. Your husband's sculpture is wonderful. I am so glad that you were able to live as artists all summer. You deserve it!
Rhondi

linnea-maria sa...

Åh du påminde mig om att jag borde ut och leta mer kantareller :). det finns ju så gott om dem. Vilken underbar skulptur din man har gjort, så mycket rörelse i det rostiga järnet. Jag håller tummarna och hoppas att hösten blir lika underbar. Kram/linnea-maria